11. kesäkuuta 2013

Testissä Tokia-kuntosali

Kuten edellisessä postauksessa mainitsin tänään oli vuorossa toiseen kuntosaliin tutustuminen. Työkaverini Mari käy treenaa Tokialla ja sinnehän me suuntasimme yhdessä puolen päivän aikaan. Kivaa kun on kaveripiirissä toinenkin joka tykkää treenaamisesta ja treenaa samallalailla tosissaan kuin minä :) Tokia sijaitsee Lahdessa aivan keskustan tuntumassa, Askonalueella. Kyseessä on siis unisex-sali jollaisessa mä en olekaan ennen treenannut, vaikka moni on kehottanut.








Mulla oli vuorossa jalkatreeni ja Marilla selkä. Puhuttiin, että olisi kiva kun osuisi molemmille sama treeni seuraavalla kerralla niin ei tarvitsisi "huudella" salin toiselta puolelta vaan voitaisiin tehdä treeniä yhdessä ja opiskella toisiltamme uusia liikkeitä.


15min juoksumatolla lämmittelyn jälkeen mä suuntasin mun suosikkilaitteeseen, Smithiin. Zenanassa mä oon tottunut tällä hetkellä kyykkää 20kg yhteispainolla, mutta tuolla mä olin jäädä samantien tangon alle samalla painomäärällä... Itse tanko on siis painavampi kuin Zenanassa ja oli pakko tiputtaa paino 10 kiloon, mutta kyllä siltikin tuntui!


Aah mä rakastuin tohon takareisi-laitteeseen! Mä olisin voinut tehdä siinä ties kuin monta sarjaa, mutta kun mulla on nyt edessä muutama kevyempi treeni niin oli pakko himmailla.


Jalkaprässissä tuli tehtyä lisää jalkoja sekä pakarat. Voin kertoa, että kun tuosta nousin ylös niin jalat oli niin vetelää makaronia, että oksat pois!

Pitääkin muuten hieman opettaa Marille tuota kameran käyttöä ja selkeiden kuvien ottamista :D


Onnistuneen ja hyvän treenin jälkeen on helppo hymyillä. Fiilis oli mahtava!

Tokialla pukuhuoneet on siistit ja tilavat, joista löytyy myös sauna. Itse sali on viihtyisä, tilava, siisti ja laitteita on moneen lähtöön. Taidettiin osua salille juuri oikeaan aikaan kun paikalla oli vain muutama treenaaja meidän lisäksi eikä laitteisiin tarvinnut jonotella. Käytettävissä on myös liikuntasali, jos haluaa tehdä esim. niitä vatsoja omissa oloissaan (kuten mä haluan...) Ainoa miinus oli ne kierrerappuset pukkariin, jotka ei jalkatreenin jälkeen tuntuneet ollenkaan kivoilta :D Henkilökunta on oikein ystävällistä ja heti jo tarjouduttiin kuvien ottajiksi tulevaisuudessa kun kyselin lupaa ottamieni kuvien julkaisuun ja mainitsin blogistani.

Tokialta löytyy myös mm. hieronta-, fysioterapia-, erilaisia trainer-palveluita kuin myös solarium. Lisää palveluista täältä.

Kaiken kaikkiaan Tokia-kuntosali oli erittäin positiivinen kokemus ja aion ehdottomasti mennä uudestaankin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti