18. tammikuuta 2013

Go Fat Go-ruokavalio

Aiemmassa postauksessa jo kerroinkin mun päivittäisestä ruokarungosta, joka tunnetaan paremmin Jutta Gustafsbergin laatimana Go Fat Go-ruokaohjelmana. Samoin kuin kerroin, että ennen joulua mä pudotin painoa 9:ssä viikossa 10kg eikä se, vaikka ei ihan heti uskoisi ruokaohjelmaa katsoessa, tuottanut minkäänlaista ongelmaa tai hammastenkiristystä. Siihen tarvitaan vain oikeanlainen asenne ja uusi ajatusmaailma on väännettävä vaikka sitten ratakiskoista tuonne korvien väliin. Mua auttaa myöskin se, että mä pidän mun tavoitteet mielessä koko ajan... ne jos mitkä auttaa pitämään mielihalut ja mahdolliset heikot hetket poissa.

Aamupala

Ei varmaan tule yllätyksenä, että muutama onkin ihmetellyt mun ruokia ja varsinkin määriä, jotka ulkopuolisten silmään saattaa näyttää aika mitäänsanomattomilta, mutta käsi sydämellä voin kertoa, että nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Ruuat sisältää paljon proteiinia, joka pitää kylläisenä pitkään samoiten kuin auttaa mua lihasmassan kasvatuksessa. Myös säännöllinen ateriarytmi auttaa asiaa. Ateriarytmin tulee olla 2-4 tuntia ja aamulla puuron jälkeen mä yksinkertaisesti lasken itselleni mihin aikoihin mun tulee syödä sen päivän ruuat... näin ne iskostuu mulle mieleen sen päivän ajaksi... Hyvä etten joskus jopa kirjota kellonajat muistilapulle...

Lounas

Vaikka mä noudatan kyseistä ruokaohjelmaa orjallisesti kyllä mä sallin itselleni herkuttelua aina silloin tällöin ja vieläpä hyvällä omallatunnolla, koska mä tiedän, että mun syöminen ja painonpudotus on muuten hallinnassa eikä pienen pieni ruokavaliosta poikkeaminen silloin tällöin kaada mun projektia minnekään. Kotona kaapeissa mulla ei tosin ole mitään ylimääräistä jottei minkäänlaisia heikkoja hetkiä pääse syntymään ja tästä johtuen mä harvemmin haluan enää kutsua kavereita kylään kun mulla ei ole tarjota mitään...

Välipala sekä iltapala

Kerran kuussa mä pidän myös niin sanotun tankkauspäivän, jonka mä päätän etukäteen milloin se on. Tankkauspäivänä ruokavalio menee sivuun ja yleensä mä menenkin "ulos" syömään. Aika monesti suuntana on Santa Fe Express Karismassa ja valintana heidän Chicken Nachos (kuola valuu jo pelkästä ajatuksestakin). Suosittelen! :) Tankkauspäivänä syödään siis hiilareita, jotka muuten tuossa ruokavaliossa on erittäin niukassa ja tarkoituksena on antaa "shokkihoitoa" kropalle ja herättää aineenvaihduntaa, varsinkin siinä vaiheessa jos/kun painonpudotus tyssää ja junnaa paikoillaan pidemmän aikaa eli kroppa on päässyt tottumaan terveelliseen ruokavalioon ja pienempiin ateriamääriin. Tankkauspäivä tekee myös hyvää psyykkeelle ja motivoi jaksamaan :)

Päivällinen

Ruuasta kun tässä on ollut puhe niin rappukäytävästä tulee niin hyvä ruuan tuoksu, että melkein tekisi mieli ottaa lautanen ja mennä oven taakse kyselemään josko mullekin liikenisi hieman :)

Ruuat valmiina työpäivää varten

Vielä yksi proteeiiniannos ennen nukkumaanmenoa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti